Daily Express

From Conservapedia

Jump to: navigation, search
July 22 2005 edition

The Daily Express is a British tabloid newspaper published by Express Newspapers. It has a daily circulation of over 760,000. Founded in 1900, it switched from broadsheet to tabloid format in 1977. It is a frequent target of criticism by liberals and The Guardian, who accuse it of being nationalistic, xenophobic and homophobic. It opposes the European Union. Despite professing family values, the newspaper is part of the Northern and Shell Group, which publishes pornographic magazines and owns the pornographic Television X television channels.[1]

During the current election campaign, it is critical of Barack Obama and favorable to Mitt Romney[2]

References

  1. http://www.mediauk.com/owners/35/northern-and-shell
  2. www.express.co.uk
Personal tools